Аналіз
роботи по організації та
проведенню Тижня знань безпеки життєдіяльності «Ми –
за безпеку руху»
В дошкільному навчальному закладі в рамках Тижня
були проведені такі заходи:
- Підготовлений
наказ про проведення Тижня з визначенням відповідальних осіб;
- розроблене
положення про проведення Тижня знань безпеки життєдіяльності;
- на
педагогічній раді педколективу повідомлено про мету та завдання проведення
Тижня, порядок проведення, вимоги до матеріалів, які повинні подаватись
для визначення кращих;
- Складений
план-сітка проведення Тижня;.
Проведені консультації для
батьків: «Чи легко навчити дитину правильно вести себе на дорозі»
В ході проведення Тижня цікаво пройшли тематичні заняття «Світлофор і звірята», «Наш друг - світлофор», «Небезпека на дорозі», «Світлофор», «Допоможемо зайчику», «Дорожні правила всі повинні знати», «Дорожній рух і ти», «Правила дорожнього руху», «Дорожня математика», «Триокий світлофор», «Увага всі – діти на дорозі», «Де і як переходити вулицю» та ін.
З задоволенням діти приймали
участь у спортивно-музичній розвазі «Ми – за безпеку руху».
Організовані ігри: рухливі, гра-діалог,
гра-драматизації, гра – фантазія, дидактичні ігри, творчі, логічні - «Гра з
кермом», «Світлофор», «Як можна
допомогти», «Пішоходи і пасажири», «Регулювальник», «Водії», «Пташки і
автомобілі», «Якби світлофор не мав кольорів», «Розклади дорожні знаки», «Як
зайченята в лікарню потрапили», «Що розказали дорожні знаки» та інші.
ІІ молодша група організовувала виставку
батьківських робіт на тему: «Наш друг Світлофор»
Свої враження від прочитаного і набаченого діти
відображали в малюнках, аплікації, ліпленні.
Протягом Тижня проводився вибірковий контроль ,
який охопив такі питання:
§ Планування навчально-виховної роботи по
групах;
§ Різноманітність видів роботи;
§ Майстерність вихователя під час проведення
заходу, використання посібників,
оформлення куточків, ефективність
проведення роботи з батьками.
Проект для дітей 5-6 років«Мандрівка порами року»
підготувала вихователь Заєць Л. М.
Мета проекту:- підвищити рівень мовленнєвої активності дітей через взаємодію з батьками;- виховувати у дітей емоційне, позитивне відношення до природи; уміння бачити прекрасне в різні пори року;- розкрити цінність спільної творчості дітей і їх батьків.Завдання проекту:- залучити батьків до процесу мовленнєвого розвитку дітей;- ознайомити батьків із прийомами і методами розвитку мовлення дітей;- сприяти створенню в домашніх умовах мовленнєвого предметно-розвивального середовища;- познайомити дітей із сезонними змінами в природі;- формувати зв’язне мовлення у дітей з використанням мнемо таблиць, опорних схем, дидактичних ігор і вправ, цікавого матеріалу, наочних посібників, спільною роботою з батьками;- формувати у дітей пізнавальний інтерес до навколишнього світу рідної природи.Учасники проекту: батьки, діти старшої групи, музичний керівник.Очікувані результати:- зв’язне мовлення дітей буде відповідати критеріям програми і стандартам;- словниковий запас дітей з пасивного (в основному) перетвориться в активний і збагатиться до рівня необхідного дитині в школі;- діти активніше стануть працювати на заняттях, у них сконцентрується спостережливість, увага, пам'ять, посидючість, підвищиться творча уява, логічне й образне мислення;- підвищиться мовленнєва активність;- прояв зацікавленості з боку батьків, підвищення їх активності у спільних заходах;- позитивна динаміка мовленнєвого та загального розвитку дітей.Тривалість проекту: довгостроковий, 8 місяців.Методи реалізації проекту:- вибір теми (проблема проекту);- складання плану проекту;- обговорення проекту на батьківських зборах з батьками;- обговорення проекту з вихователем, музичним керівником;- збір інформації, літератури, додаткового матеріалу;- робота по плану з дітьми, батьками, педагогами;- підведення підсумків, аналіз очікуваних результатів;- презентація проекту.Форми роботи:з дітьми:бесіди; заняття; розгляд ілюстрацій, картин; дидактичні ігри; заучування віршів, прислів’їв, скоромовок; переказ казок та оповідань; творча мовленнєва діяльність; свята, розваги, конкурси; театралізована діяльність; складання розповідей і казок; цільові прогулянки.з батьками:бесіди і консультації; наочні матеріали; анкетування; дні відкритих дверей; круглий стіл; конкурси.Перспективний план довготривалого проекту «Мандрівка порами року»Тема: «В гостях у щедрої осені» (жовтень-листопад)Мета:- узагальнити знання дітей по темі «Осінь»;- уточнити прикмети осені; добирати слова-ознаки: яка осінь?;- знання дітей про овочі та фрукти, зовнішній вигляд, де ростуть, які на смак;- знати назви перелітних птахів та їх поведінки восени, назви диких тварин та як вони готуються до зими;- закріпити вміння дітей складати описові розповіді по плану-схемі та опорним схемам;- утворювати прикметники від іменників;- розширити знання і розуміння багатозначного слова «скидає» (дерева скидають листя, діти скидають плащі);- пояснити значення складних слів: різнобарвне (листя), листопад, овочесховище;- уточнити переносне значення виразів: «золота осінь», «багатий врожай»;- продовжувати ознайомлювати дітей з приказками, прислів’ями, вчити розуміти їх прихований зміст.Розвивати активний словник:- іменники: осінь, хмара, дощ, парасолька, вітер, урожай, морква, буряк, капуста, помідор, цибуля, горох, огірок, кабачок, гарбуз, перець, слива, яблуко, груша, абрикос, вишня, лелека, гуси, качки та ін.- прикметники: холодний, мокрий, похмурий, осінній, солодкий, овочевий, зрілий, смачний, ароматний, рум’яний.- дієслова: жовтіти, опадати, збирати, готувати, зберігати, дозріти, відлітати, готуватися.- прислівники:мокро-сухо, похмуро-ясно, смачно.Форма роботи:з дітьми:Комплексі заняття «Пори року».Вони містять проблемні запитання, оповідання, цікаву інформацію, вірші, казки, ігри, тематику образотворчої діяльності, сюжетні ілюстрації, а також розвиваючі схеми й таблиці, що забезпечують диференційований підхід і різносторонній розвиток особистості кожної дитини.Теми занять:І. «Життя рослин восени».Бесіда про дерева восени з використанням вірша Г. Черінь «Осіння вистава». Заучування напам’ять загадок про дерева.Бесіда про осінні кущі та квіти з опорою на вірш Г. Чупринки і малюнки дібрані педагогом.ІІ. Заняття на тему «Життя тварин восени».Переказ оповідання Н. Григор’євої «На зимівлю».Гра «Хто в лісі гуляє?» гра направлена на розвиток діалогічного мовлення. Ведучий починає діалог на основі моделі опису зовнішнього вигляду диких тварин (додаток 1).ІІІ. Заняття на тему «Життя птахів восени».Заучування скоромовок про пташок і вправляння в їх промовлянні.- Летів горобець через безверхий хлівець,Ніс пуд гороху і нам потроху.- Летів горобчик, сів на стовпчик,Прибіг хлопчик-утік горобчик.ІV. Заняття на тему «Осінні явища в природі».Слухання віршів, відгадування загадок.V. Заняття на тему «Сільська праця»Складання описових розповідей за опорними схемами.Складання розповіді про осінь за мнемотаблицею (додаток 2).VІ. Свято «Осінній ярмарок».Виставка «Дари осені».Жовтень.1. Тема: «Світ навколо нас» (екскурсія до парку).Дидактична гра «З якого дерева листочок».2. Тема: «З неба хмаронька спустилась».Дидактична гра «колір неба».3. Тема: «Світ неживої природи»Дослідження з піском та ґрунтом.4. Тема: «Чарівний світ комах».5. Тема: «До зустрічі, пташки!»Дидактична гра «Відгадай та покажи» (з картками).Листопад.1. Тема: «Похмурий листопад».2. Тема: «Про що розповів нам листочок».Творче завдання «Чарівна осінь».3. Тема: «Праця дорослих».4. Тема: «Небо і зорі».Дидактичні ігри:«Що нам осінь принесла», «Що де росте?», «Овочі які?» (мовленнєва гра), «Назви пташку», «Живе, не живе», «Знайди схоже та відмінне», «Опиши, а ми відгадаємо», «У саду, у лісі, на городі», «У різні пори року», «Який плід, якому дереву належить», «Назви одним словом».з батьками:1. Батьківські збори тема: «Давайте познайомимось».Мета:- вивчити особливості розвитку дитини, оцінку батьками її мовленнєвого розвитку, дати батькам необхідні знання;- познайомити з темою та метою проекту, викликати зацікавленість з боку батьків;2. Анкетування «Визначення рівня знань батьків про мовленнєвий розвиток дитини» (додаток 3).3. Співбесіда за результатами вивчення мовленнєвого розвитку дитини.4. Залучити батьків до вивчення віршів до осіннього свята та підготовки костюмів.5. Виконання поробок із природного матеріалу разом з дітьми. Підготовка виставки «Дари осені».6. Консультація на тему «Як організувати в домашніх умовах мовленнєво предметно-розвивальне середовище».7. Пам’ятка для батьків на тему «Чарівний довідник добрих слів і виразів».І. Повідомлення батьків про початок проекту.Домашнє завдання – добір літературних творів і статей з періодики на відповідну тему.Тема: «Зима чарівниця» (грудень лютий)Мета:- уточнити прикмети зими;- закріпити вміння дітей складати описові розповіді по плану-схемі;- розширити знання і розуміння багатозначного слова: «падає»;- вчити добирати слова-родичі до слів: «сніг», «зима», «мороз»;- пояснити значення складного слова: «снігопад»;- уточнити переносне значення виразів: «срібні дерева», «голодна зима».Розвивати активний словник:- іменники: сніг, мороз, хуртовина, сніжинка, крижинка, холод, вітер, візерунок, відлига, лід.- прикметники: пухнастий, крижаний, легкий, зимовий, морозний, прозорий, блискучий, твердий, тріскучий, іскристий, липкий, біленький, різьблені.- дієслова: іти, летіти, покривати, замерзати, випадати, сковувати, кружляти, дути.- прислівники: холодно, морозно, багато, сильно-слабо.Розвивати інтонаційну виразність мови, пам'ять, увагу, мислення дітей. Формувати правильну вимову звуків, розвивати фонематичний слух, слухову увагу, мовленнєве дихання. Виховувати у дітей якості – бути емоційними, чуйними, допитливими, вміння бачити красу зимової природи.Форми роботи.з дітьми:І. Комплексні заняття.1. «Прийшла зима».2. «Життя тварин узимку»3. «Новий рік».4. «Життя птахів узимку».5. «Життя риб узимку».6. «Явища природи узимку».7. «Праця взимку у селі».8. «Добрі справи взимку».ІІ. Слухання і обговорення віршів про зиму. Обговорення прикмет зими та прислів’їв про зиму. Заучування скоромовок і вправляння в їх промовлянні.ІІІ. Вивчення віршів Л. Українки за мнемотаблицями «Мамо, йде вже зима», «Літо краснеє минуло», Н. Забілої «Зима», «Наша ялинка», М. Рильський «Білі мухи» (додаток 4).IV. Читання і переказ творів В. Сухомлинського за мнемотаблицями «Зайчик і горобина», «Як хлопчик хотів приголубити сніжинку», «Що найсмачніше?» (додаток 5).V. Складання розповіді за мнемотаблицею «Зима» (додаток 6).VI. Зимові прогулянки.1. «На зустріч із зимою».2. «На хмаринці до небі».3. «Куди кличе стежинка» (цільова прогулянка до парку).4. «З гостинцями до годівнички».5. «На гостину до синички».6. «До ялинки та її друзів».7. «Про що розповідає крижинка?»8. «Чому лютий лютує?».9. «Чому плаче бурулька».10. «Мандруємо за сніжкою».11. «На пошуки сонечка».Мета:- розвивати спостережливість; зв’язне мовлення;- виховувати інтерес до природи, природних явищ.Дидактичні ігри:«Відповідай одним словом», «Яка бурулька?», «Розкажи про погоду», «Зима яка?», «Зимуючі птахи», «Хто як зимує», «Склади картину зими», «Кого чим пригощатимемо», «Пори року», «Четвертий зайвий».Мета:- вправляти дітей в уміння складати описові розповіді;- розвивати зв’язне мовлення, допитливість;- виховувати пізнавальну активність;- складання розповіді про зиму за мнемотаблицею.з батьками:1. Консультація для батьків «Розвиток зв’язного мовлення вдома».2. Пам’ятка для батьків «Як розвивати мовлення дитини» (додаток 7).3. Засідання круглого столу «Граючись – навчаємось».4. Залучити батьків до проведення Новорічного свята.5. Інформація в батьківському куточку «Мова дорослих – взірець для наслідування», інформаційні листки з віршиками, які діти чують на заняттях.Тема: «Весна красна» (березень-травень).Мета:- уточнити прикмети весни;- закріпити вміння дітей складати описові розповіді по плану-схемі;- розширити знання і розуміння багатозначного слова: «співає» (пташка, людина, струмок), «плаче» (дитина, струмок);- вчити добирати слова-родичі до слів: «сонце», «квітка»;- пояснити значення складного слова: «первоцвіт»;- уточнити переносне значення виразів: «приходить весна», «сонечко посміхається».Розвивати активний словник:- іменники: весна, відлига, таловина, квітка, кульбаба, нарцис, тюльпан, ластівка, шпак, лелека, зозуля, струмок, бруньки.- прикметники: яскравий, запашний, тендітний, весняний, сонячний, теплий, блакитний, чистий.- дієслова: гріти, наставати, приходити, пекти, сяяти, зігрівати, набрякати, зеленіти, тонути, співати, прилітати, зацвітати, розпускатися.- прислівники: тепло, світло, яскраво, рано, високо.- розвивати інтонаційну виразність мови, пам'ять, увагу, мислення дітей:- формувати правильну вимову звуків, розвивати фонематичний слух, слухову увагу, мовленнєве дихання;- закріпити навички правильної вимови слів різної складової будови;- виховувати любов до природи.Форми роботи:з дітьми:І. Комплексні заняття.1. «Рання весна».2. «День 8 березня».3. «Рослини навесні».4. «Приліт птахів».5. «Великдень».6. «Життя тварин навесні».7. «Праця навесні».8. «Пізня весна».9. «Добрі справи навесні».10. Підсумкове заняття «Мандрівка порами року» інтегроване заняття для батьків.ІІ. Читання і обговорення віршів про ранню весну.ІІІ. Розучування віршів за мнемотаблицями Л. Українки «На зеленому горбочку», «Вишеньки», Н. Забілої «Метелик», А. Костецький «Я не хочу» (додаток 8).IV. Переказ казок та оповідань В. Сухомлинського за мнемотаблицями «Конвалія в саду», «Хто свічку засвітить?», «Фіалка і бджілка», «Шпак прилетів», «Я вирощу внучку дідусю» (додаток 9).V. Обговорення прислів’їв про весну.VI. Інсценування потішок, пісеньок про весну.VII. Відгадування загадок. Складання описових розповідей про пташок за опорними схемами.VIІІ. Весняні прогулянки.12. «Закликаємо весноньку».13. «Сонечко, дружок, швидше розтопи сніжок!».14. «Котики-воркотики».15. «Про що співають пташки?».16. «Куди летять хмаринки».17. «Праця людей навесні».18. «Бруньки».19. «Весняний дощик».20. «Травичка-муравичка та жовті кульбабки».21. «В гості до берізки».22. «Ластівко, ластівко».Слухання і розучування пісень про весну на заняттях з музики.Дидактичні ігри:«Весняні квіти», «Поясни весняні приказки», «Ланцюжок», «Весна яка?», «Погода яка?», «Що буває навесні», «Я – яскраве сонечко», «Що змінилося?», «Чим корисний дощ?», «Кому потрібне сонечко?», «Упізнай комаху за описом».з батьками:1. Тренінг «Вчимося чути наших дітей».2. Зустріч з вчителем початкових класів тема: «Готовність дитини до школи».3. «Телефон довіри» для батьків.4. Консультація «Пальчики допомагають говорити» (додаток 7).Підсумкове заняття «Мандрівка порами року» інтегроване заняття для батьків.Мета:- залучити дітей до оцінювання своєї діяльності впродовж всього проекту;- вчити логічно, послідовно й граматично правильно висловлювати свої думки;- виховувати почуття вдячності педагогам, батькам, одноліткам за проведену роботу.Матеріали: «дерево цілей», мнемотаблиці, обладнання для дидактичних ігор.Запитання до дітей:- чому ми розпочали працювати над цією темою?- Як придумали «дерево цілей»?- Як ми змінилися?- Хто й чого нового та цікавого навчився?- Хто зміг чогось навчити інших?- За чим спостерігали протягом вивчення теми; що цікавого дізналися?- Які ігри найбільше вам сподобалися? В які ігри хотіли б погратися ще? Яких ігор хочете навчити своїх батьків та друзів? Чому?- Які цікаві справи в житті нашої групи за цей час запам’яталися?Урочисте вручення нагород дітям, батькам.Підсумки роботи:К. Д. Ушинський писав: «Навчайте дитину якимось невідомим їй п’яти словам – вона буде довго та марно мучитись, та пов’яжіть двадцять п’ять таких слів з картинками і вона їх засвоїть вмить».В проекті «Мандрівка порами року» ми використовували мнемотаблиці, опорні картинки для:- збагачення словникового запасу;- при навчанню складання розповідей;- при переказах художньої літератури;- при вивченні віршів, відгадування загадок.Діти з нетерпінням чекали нових таблиць, схем, і з великим задоволенням виконували поставленні завдання. Вони навчилися правильно висловлювати свою думку. Мовленнєва активність підвищилася, діти з бажанням почали спілкуватися з товаришами і дорослими.З’явився інтерес до заучування віршів і переказування художніх творів; стали грамотно говорити; навчилися добирати слова-ознаки, утворювати відносні прикметники, складати описові розповіді за мнемотаблицями та опорними схемами.Використовують збагачений словник, узагальнюючі поняття (осінні явища, овочі, фрукти, птахи, тварини, тощо).Оволоділи необхідними навичками та вміннями комунікації та пізнання навколишнього світу.Ми впевнені, що кожен з вас використає в своїй роботі ці методи.Використана література1. «Бібліотечка вихователя дитячого садка», листопад 15’2011, червень 6’2016.2. «Розвивальні прогулянки в ДНЗ». Харків, Видавнича група «Основа», 2011.3. «Усі розробки ігор та вправ». Методичний посібник. Харків, Видавнича група «Основа», 2010.4. Твори В. О. Сухомлинського, Лесі Українки, Н. Забілої, П. Воронька, М. Рильського.5. Фесюкова Л. Б., Григор’єва О. О. «Пори року. Комплексні заняття для дітей 4-7 років». Харків, 2007.
Додаток 1
Додаток 2
Додаток 3
Немає коментарів:
Дописати коментар