неділя, 19 листопада 2017 р.

Конспект заняття. Складання казки «Про пожежу в лісі»

Тема: Складання казки «Про пожежу в лісі»
(розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування з художньо – продуктивною діяльністю (інтегроване заняття)
для дітей старшої групи
Підготувала: вихователь Пислиця О. Ю.

Мета: уточнити уявлення дітей про причини виникнення пожежі, сприяння запобіганню пожеж, що виникають від пустощів; виховувати почуття обережності, дбайливе ставлення один до одного, до лісу і його мешканців,  доброзичливість, товариськість. Сприяти розвитку самостійності та творчої ініціативи. Розвивати творчу уяву, виховувати охайність, дбайливе ставлення до природи.
Попередня робота: бесіда про значення вогню, розглядання ілюстративних матеріалів, читання художніх творів.
Матеріали: декорації лісу, картинки із зображенням лісу, лісових мешканців, картинки пожежної машини, аркуші паперу, пензлики, серветки, ножиці, клей, фарби, прості і кольорові олівці.
Хід заняття
І. Організаційний момент     
Вихователь пропонує дітям утворити коло.
Психогімнастика «Чарівні перетворення»

Вихователь пропонує дітям за його сигналом перетворитися на світ живої природи, а саме: тварин, дерева, квіти, птахи. Вихователь лічить: «Один, два, три». На рахунок «три» кожна дитина застигає в обраній позі. Вихователь торкається кожного, «фігура» оживає і дитина розповідає, ким або чим вона себе уявляє.
ІІ. Основна частина
Вихователь запрошує дітей підійти до зображення лісу та його мешканців, а саме дерев, лисички, вовка, зайчика, білочки, птахів.
 Розгляньте малюнки лісу та зображення різних звірів. Запропонувати назвати цих тварин. Що на них зображено? Як можна назвати їх одним словом?
Розглядання ілюстрацій  дерев, звірів, птахів.
-        Де ростуть дерева? Яких тварин ви впізнали? Чим вони схожі? Де вони мешкають?
Отже, на малюнках зображений ліс і його мешканці.
(Декорації лісу. Діти встають із – за столиків йдемо до лісу. Біля одного дерева лежали сірники.)
-        Ой, що це, малята? (Сірники)
Молодці, малята, а тепер давайте пригадаємо, що може статися, якщо гратися ними.
Дидактична гра « Що може спричинити пожежу?»
Вихователь пропонує дітям пригадати причини пожежі, чому вона може статися. Під час гри розвивається мислення, мовлення. Систематизувати знання дітей, які можуть нести загрозу їхньому житті та навколишній природі.
Наприклад:
-        Якщо гратися сірниками, бенгальські вогники;
-        Якщо гратися запаливши свічку;
-        Якщо гратися запальничками.
Дітки,не можна брати ці речі і користуватися без нагляду дорослого.
А зараз ми, дізнаємося, чому діткам не можна гратися сірниками.
Вихователь читає оповідання « Лісова пожежа».
«Лісова пожежа»
Двоє друзів Михасик та Іванко пішли гратися до лісу. Михасик узяв у бабусі сірники, доки та не бачила. Запалили хлопці вогнище з сухої трави. А трава далі почала горіти та так швидко, що через мить вже друзі нічого не могли вдіяти. Злякавшись, діти почали втікати. Прибігли до бабусі і розказали, вона і викликала пожежників.  Горіло все навкруги: трава, кущі і дерева. Бідні лісові мешканці покидали свої домівки - дупла, нірки, гніздечка. Діток своїх рятували.
За викликом приїхали пожежники. Вони декілька годин підряд гасили пожежу.
Стоїть тепер ліс чорний, похмурий, мовчазний. Нагадує всім про те, що в лісі вогнища палити не можна.
Бесіда за змістом оповідання.
-        Про кого це оповідання?
-        Як звали хлопчиків?
-        Що вони взяли без дозволу?
-        Що сталося від їхньої гри?
-        Хто приїхав гасити пожежу?
-        Як ви вважаєте, можна було б уникнути пожежі в лісі?
Запропонувати дітям скласти казку про лісову пожежу за допомогою  запитань вихователя.
-        Де сталася пожежа?
-        Хто мешкає в лісі?
-        Хто прийшов до лісу?
-        Що сталося від дитячих пустощів?
-        Хто покликав на допомогу і викликав пожежників?
-        Що не можна робити  в лісі?
Казка «Про пожежу в лісі»
В одному чарівному лісі росли незвичайні дерева, дивні кущі і золотиста трава. Мешканцями цього лісу були лисички, білочки, зайчики, ведмедики. Дзвінким співом звеселяли його пташки.
Якось сюди завітали дітки, які бавилися сірниками. Згодом їх покликала мама і вони пішли додому. Але після їхніх ігор залишилися в травичці маленькі червоні вогники, які нагадували квіточки. Їх побачили звірі.     
Спершу вони гралися з ними, а потім вогники стали припікати. І тут почався крик. Лисичка сказала: «Горить хвостик!». Їжачок закричав: «Ой – йо – йо, пече лапки!» . Почав горіти ліс. Зайчик побачив, що трапилася біда і швидко побіг гукати на допомогу. І перші хто відгукнувся на допомогу були пташки, які зателефонували 101. Пожежники вчасно приїхали і загасили пожежу.
Фізкультхвилинка «Пожежники»
Ми в пожежників пограємо,
Швидко шланги розмотаємо,
Ось так, ось так , швидко шланги розмотаємо.
Ось вогонь у нас горить, будемо його гасить.
А тепер ми присідаємо,
Під дивани заглядаємо.
Ось вогонь ми загасили,
На стільці швиденько сіли.
Все як треба ми зробили –
Відпочинок заслужили.

Колективна робота
Вихователь звертає увагу на те, що потрібно дітей на будову дерев, тварин. Що в будь – якої тварини є голова, тулуб, шия, лапи, хвіст. Тулуб і голова – це овали різного розміру.
Діти працюють самостійно. Вихователь пропонує їм подумати, кого вони хочуть намалювати з нашої казки і як саме виглядатиме малюнок. Нагадує про те, що спочатку слід малювати простим олівцем, а потім – розфарбувати фарбами. Звертає на розміщення малюнка у центрі аркуша. Вихователь використовує диференційований (ураховує зону найближчого розвитку дитини – спонукає до творчості ) та індивідуальний підхід (ураховуючи індивідуальні особливості та можливості дитини) до дітей за потреби, стежить за поставою під час роботи. Діти працюють під спокійний  музичний супровід.
Кожній дитині індивідуальне завдання намалювати певну подію із нашої казки для створення книжечки.

Підсумок
Вихователь формує виставка дитячих малюнків, на основі яких створюємо книжечку.

-        Я, сподіваюся, що ви зрозуміли, що не можна гратися із сірниками.

Немає коментарів:

Дописати коментар