субота, 2 березня 2019 р.

Конспект заняття. Про тваринок дбаємо і за ними доглядаємо.


Тема: Про тваринок дбаємо і за ними доглядаємо
(І молодша група)
(конспект  комплексного заняття з пізнавального розвитку  та ліплення)

Підготували: Смоленко І. М., Пислиця О. Ю.
Мета: поглибити та закріпити знання дітей про котів та собак і їх характерні ознаки;  вправляти у звуконаслідуванні; дати знання про те, що слід доглядати за тваринами, годувати, поїти утримувати їх у чистоті, приязно до них ставитися; розвивати увагу, мислення, дрібну моторику рук; вправляти дітей у відщипуванні пластиліну від невеличкого шматка, вчити легко притискати маленькі шматочки до основи; розвивати дрібну моторику; закріплювати поняття вгорі, внизу, великий, маленький. виховувати любов та турботу до тварин, бажання допомагати дорослим доглядати за ними.
Матеріал: іграшкові свійські тварини, їх ілюстрації; коричневий пластилін, дощечка, суха ганчірочка.
Попередня робота: проводити бесіди про свійських тварин, яких діти бачили,  розглядати та називати іграшкових тварин; розглядати ілюстрації свійських тварин; читати твори художньої літератури.
Хід заняття
Психогімнастика «Котика, пестимо»
Діти стають в коло. Вихователь беру іграшку котика і передаємо, обіймаємо іграшку, називаємо її ласкаво.
 Вихователь. Діти, сьогодні йдучи до садочку, знайшла пакунок. Подивіться, який великий, щось у ньому торохтить. Як ви думаєте, що там? Чи хочете дізнатися, що в ньому?
(Вихователь розгортає пакунок).
-       Що це? (Руль)
-  Мабуть, це не простий руль, а чарівний. Він відвезе нас до бабусі Галі та познайомить з її тваринками.
В маршрутку ми сідаємо,
До бабусі Галі вирушаємо.
Вона в гості  чекає,
І давно нас виглядає.
Вихователь. Ось і будинок бабусі Галі. Щось не видно бабусі . А хто це нас зустрічає ?, «Гавкає, кусає, в дім не пускає» (собака ).  А як можна сказати лагідно про собаку ? ( песик, цуценятко ).
– Для чого потрібен собака? Що він робить? ( він охороняє дім ).
– Як гавкає собака ? (гав –гав ). А ще, малята, коли собака злиться, то вона гарчить , ось так: гар-гар-гар . А що їсть собака ? ( кістку, м’ясо, кашу тощо ). Як  називається   будинок собаки? (будка ). От ми і познайомились з собакою.
З’являється бабуся Галя, яка тримає на руках котика.
-       Добрий день, бабусю!
-       Добрий день, дітки! Як добре, що ви приїхали до мене в гості. Познайомлю, вас, із тваринками.
-       Хто це у бабусі на руках? (Киця)
-       Як нявчить киця?
-       Що любить їсти киця?
Ви знаєте коли котик не голодний , хоче погратися , то він муркоче ось так : мур-мур (діти повторюють). Тому   його так і називають, «котик  - муркотик», «котик – мурчик» .
-  А чим бавиться котик? (Клубочками ниток).
-  Діти, давайте, пограємося клубочками, так як котик. Клубочки беремо в руки і кидаємо попереду себе і доганяємо. По закінченні гри складаємо в мішечок.
-  Молодці.
Вихователь. Ми з вами познайомились з котиком та песиком, і давайте  пограємо в гру «Збери з частин ціле».
Вихователь пропонує дітям скласти картинки із зображенням котика, собачки.
-  Зберімо картинку з частин.
-  Хто зображений на картинці?
-  Поглянемо, що є у собачки, котика? (хвостик, голівка, вушка, тулуб).
Вихователь. Котик і собака свійські тварини, адже за ними доглядають люди, годують їх, лікують, коли ті хворіють, гуляють, грають з ними, живуть.
Фізкульхвилинка «Кіт Василько»
Кіт Василько вранці встав,
Потягнувся,
(робимо потягусі)
Позіхав,
(позіхаємо, долонькою легенько похлопуємо по ротику)
Личко лапками умив,
(умиваємось)
Хутро гарно розпушив.
(погладжуємо себе ручками)
Кішці Мурці підморгнув,
(кліпаємо очима)
Спинку, як дуга, зігнув.
(нагинаємось)
До стрибка приготувався
(муркочемо три рази: «Мр-мр-мр»)
І за мишкою погнався.
(біжимо).
Вихователь. Молодці, малята.
Вихователь. Поки ми з вами говорили, тваринки зголодніли.  Пропоную вам допомогти бабусі Галі погодувати тварин.
Дидактична гра «Хто що їсть»
Мета: закріплювати знання дітей про свійських тварин (що вони їдять); розвивати мислення, увагу, пам'ять; виховувати бажання піклуватися про свійських тварин.
На столі лежать картки із зображенням їжі та тварин. З’єднайте тварину з тим кормом, який вона їсть.
-       Ось і погодували тварин. Вони ситі і вдячні вам. Після того, як смачно поїли, завжди хочеться спатки.
-       Пропоную пограти в наступну гру  «Де чий будиночок?».
Мета: формувати уміння дітей співвідносити зображення тварин з його місцем проживання, правильно називаючи тварину. Розвивати, пам'ять, мислення, уяву. Виховувати бережне ставлення до тварин.
На картинках зображення будки, собачки, корзинки,  котика…Дітям потрібно викласти відповідно де чий будиночок (будка-собачка, котик-корзинка).
Малята, давайте попрощаємось з домашніми тваринами та бабусею Галею, нам час повертатись  в дитячий садок. (До побачення).
Для того щоб повернутись до садочка, скористаємось чарівним кермом.
Продуктивна діяльність. (Ліплення)
Мотивація. Давайте зробимо картину на згадку про подорож до бабусі.
ІСТОРІЯ ПРО МАРІЙКУ
Марійка попросила ведмедика ку­пити їй песика! Але ведмедик по­яснив Марійці, що песика потрібно вигулювати, дбати про нього. Пе­сик не іграшка! Марійка погодила­ся трішки почекати, доки підросте й зможе дбати про свого песика. А зараз Марійка знайшла малюнок із песиком і прикрашає його малень­кими охайними плямками...
Вправи для пальчиків
1.     Гладжу ручки-рученята,
Ось так, ось так!
(Погладити свої ручки, легкий масаж)
2.     Гарно песику гуляти,
Ось так, ось так!
(Пальчики «бігають» по столу).

Показ прийому ліплення.



  

відщипуємо невеликі шматочки пластиліну
від великого шматка (при необхідності дитині допомагає дорослий)




 
притискаємо пластилін, викладаємо шматочок пластиліну на зображення     до малюнка  песика у вільному порядку

Підсумок. Виставка дитячих робіт. До кого ми їздили в гості? Кого там бачили? На чому ми їздили в гості?



Немає коментарів:

Дописати коментар