понеділок, 23 квітня 2018 р.

Заняття з ОБЖД. Тема: «Поведінка у надзвичайних ситуаціях»


Заняття з ОБЖД
старша група
Тема: «Поведінка у надзвичайних ситуаціях»
                                                                                   Підготувала вихователь
                                                                                   ДНЗ «Рукавичка»
                                                                                  Пислиця О. Ю.
Програмовий зміст: продовжити знайомити дітей з правилами поведінки у надзвичайних ситуаціях; формувати уміння шукати захисту від жорстокості та уявлення дітей про різні ситуації; розробити разом із дітьми концепцію захисту: звертатися по допомогу до дорослих (вихователів, сусідів, міліції); виховувати відповідальність за свої вчинки; формувати вміння захищати своє життя і життя інших людей; виховувати обережність, дбайливе ставлення до власного здоров’я.


Хід заняття
Вихователь. Діти, ми з вами знаємо про те, що кожна дитина і кожна доросла людина — особливі. Усі ми маємо права та обов’язки у світі, в якому живемо. Ми маємо право на навчання, лікування, гру та життя в сім’ї. Але діти ще малі, і тому мають потребу у захисті. А від кого і від чого необхідно захищати дітей? Про це ми сьогодні й будемо говорити. Поміркуйте, діти, яка небезпека може чекати на вас. (Пожежа, війна, автомобілі на дорогах, незнайомі люди.)
— А ось послухайте кілька розповідей, які я для вас приготувала.
Розповідь вихователя.
Діти гралися на ігровому майданчику. До них підійшов незнайомий чоловік, який почав пригощати дітей цукерками. Потім пропонував дітям піти до його автомобіля, говорив, що в нього є там багато смаколиків. Цю розмову почули батьки і забрали дітей.
Обговорення ситуації.
Правила безпечної поведінки вдома й на вулиці
1.  1.Не відчиняй двері незнайомцям, не приймай подарунків від незнайомців, не сідай у машину до незнайомців.
2.  Попереджай батьків про своє місцезнаходження під час прогулянки.
3.  Грайся на ігрових,  а не будівельних  майданчиках чи проїжджої частини.
4.  Кататися на велосипеді тільки на безпечному майданчику і доріжках.
5.  Не перебувай довго на сонці, носи капелюх.
6.  Не чіпай незнайомі ягоди та гриби: вони можуть бути отруйними.
7.   Бери їжу тільки чистими руками, вживай вимиті овочі і фрукти.
8.   Не куштуй самостійно ліки – це небезпечно!
Вихователь. Отож, любі діти, не грайтеся в безлюдних місцях, а також не ходіть по вулицях міста, коли звечоріє. Бувають випадки, коли небезпечною буває не тільки хвора людина. Потрібно остерігатися чужих і малознайомих людей. Це можуть бути старші хлопці й дівчата. Ви, діти, ще дуже маленькі і захистити себе не зможете, тому повинні слухатись порад дорослих та виконувати їх. Давайте разом пригадаємо правила безпеки.
Фізкультхвилинка
Раз — підняти руки вгору,
Два — нагнутися додолу.
Не згинайте, діти, ноги,
Як торкаєтесь підлоги,
Три, чотири — прямо стати,
Будемо знову починати.
Хто зуміє присідати
І ногам роботу дати?
Діти за ходом тексту відтворюють відповідні рухи.
Вихователь. Які телефонні номери допоможуть нам викликати спеціальні служби допомоги?
Перегляд презентації з технікою спеціального призначення.
Гра «Виклич допомогу»
Перша ситуація.
Ви були вдома, гралися, аж раптом почули, стукіт у двері. За дверима говорили незнайомі люди, які хотіли проникнути до вашого будинку. Дорослих поблизу не було. Що потрібно робити? Давайте продемонструємо свої дії. (Телефонуй за номером 102.)
Друга ситуація.
Ви гралися за комп’ютером  і раптом почули запах диму. Що слід робити? (Телефонуй за номером  101.)
Третя ситуація.
Діти гралися у дворі. Олеся бігла і впала. Діти побачили, що дівчинка дуже розбила руку і ніжку тече кров, а вдома дорослих немає. Як необхідно діяти в цій ситуації? (Телефонуй за номером 103.)

Четверта ситуація
Ви їдете в маршрутці (на ігровому майданчику або йдучи по вулиці) і помітили невідомий пакет, в якого немає власника. Що потрібно робити?
Правила безпеки
1.  Не чіпай, не розкривай, не перекладай знахідку – повідом дорослим, співробітнику поліції.
2.  Не грайтесь з цим пакетом там може бути вибуховий пристрій, і можна отримати опіки.
3.  Не кидайте в багаття підозрілі знахідки, вони можуть поранити вас.
4.  Виявивши підозрілий предмет, не наближайтесь до нього, не кидайте камінням. Місце розташування підозрілого предмета захистіть і повідомте про знахідку дорослого і в поліцію за телефоном 102. Дочекайтеся прибуття поліції.

Вихователь. Малята, давайте пригадаємо, правила поведінки з електроприладами.

Правила електробезпеки:
1.  Не вмикайте електроприлади, не витягуйте вилку з розетку за шнур.
2.  Не торкайся мокрими руками електроприладів, які перебувають під напругою.
3.  Не залишайте без нагляду увімкнені електроприлади та газові плити: це може спричинити пожежу.
Дидактична гра «Так чи Ні?»
Повторити закріпленні номери телефонів пожежної, медичної та поліції відповідно до ситуації.
Якщо до вас прийшов незнайомець, телефонуємо 103 так чи ні?
Ви знайшли невідомий пакет телефонуємо 102 так чи ні?
Загорівся телевізор телефонуємо 101 так чи ні?
Бігли і впали, тече кров з ніжки, телефонуємо 101 так чи ні?
Підсумок
Вихователь. Але краще за все не потрапляти в небезпечні ситуації. Та коли вже сталося лихо, слід не нервувати, а шукати шляхів порятунку. Потрібно відповідально ставитись до свого життя, особливо тоді, коли залишаєтесь без догляду дорослих.





Немає коментарів:

Дописати коментар