Проект освітньої роботи з дітьми молодшого дошкільного
віку
«Город на підвіконні»
- За метою проектної діяльності – пізнавально-дослідницький;
- За змістом – інтегрований;
- За кількістю учасників – груповий;
- За тривалістю – довгостроковий (3 місяці: лютий, березень, квітень);
- За характером контактів – у межах групи, з батьками.
Учасники проекту: діти ІІ молодшої групи, вихователі,
батьки.
Мета проекту:
- Виховувати у дітей бажання брати участь у трудовій діяльності;
- Навчити саджати рослини;
- Вчити поливати рослини;
- Дати уявлення про вирощування рослин;
- Спостереження за зростанням рослин;
- Виховувати бережливе ставлення до рослин;
- Залучати батьків до активного життя дошкільного закладу в рамках організації та реалізації проекту;
- Формувати у дітей пізнавальний інтерес до рослин;
- Організація художньо-продуктивної творчої діяльності;
Завдання проекту:
- Долучати дітей до виконання посильних трудових дій;
- Розвивати інтерес до рослинного світу;
- Збагачувати, розширювати та активізувати словниковий запас дітей за рахунок загадок, прислів’їв, казок, віршів про овочеві культури;
- Формувати позитивні взаємовідносини дітей з дорослими та однолітками.
Очікуванні результати:
Для дітей:
Діти розширять знання про
культурні рослини; за допомогою дослідницької роботи діти отримають необхідні
знання для вирощування рослин, визначать різноманітність посівного матеріалу; у
дітей буде формуватись бережливе відношення до рослинного світу; активізація
словникового запасу.
Для батьків:
Підвищення компетентності з даної
теми; обрання потрібних орієнтирів у вихованні; зміцнення відносин між батьками
та дітьми; самореалізація.
Для педагога:
Підвищення професіоналізму;
впровадження нових методів в роботі з дітьми та батьками; самореалізація.
Етапи проекту
І етап – підготовчий
1. Створення умов для проекту «Город на
підвіконні».
2. Вивчення методичних посібників та літератури з даної теми.
3. Підбір художньої літератури (прислів’я, приказки, вірші, казки, загадки, ігри).
4. Обговорення з батьками «Беремо участь у проекті «Город на підвіконні»».
5. Складання перспективного плану
6. Залучення батьків до придбання необхідних матеріалів (ґрунт, насіння).
7. За допомогою батьків зібрати колекцію насіння.
8. Створення папки (щоденника) спостережень за ростом рослин.
2. Вивчення методичних посібників та літератури з даної теми.
3. Підбір художньої літератури (прислів’я, приказки, вірші, казки, загадки, ігри).
4. Обговорення з батьками «Беремо участь у проекті «Город на підвіконні»».
5. Складання перспективного плану
6. Залучення батьків до придбання необхідних матеріалів (ґрунт, насіння).
7. За допомогою батьків зібрати колекцію насіння.
8. Створення папки (щоденника) спостережень за ростом рослин.
ІІ етап – основний (реалізація проекту)
Мета: формувати уявлення дітей про будову рослин; етапи росту культурних
Мета: формувати уявлення дітей про будову рослин; етапи росту культурних
рослин; вчити розпізнавати насіння різних видів рослин; формувати
пізнавальні, практичні і творчі вміння; виховувати етичні та естетичні почуття;
розвивати мислення, вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати;
встановлення партнерських відносин між педагогом, вихованцем і батьками.
Заходи для реалізації проекту:
1. Бесіди:
1.1. Тема: Що таке город і що на ньому росте
Мета: вчити розрізняти предмети на городі; познайомити з трудовою діяльністю на городі; розширювати словниковий запас дітей; розвивати ігрові навики; продовжувати знайомити з назвами предметів оточуючого середовища (рослини на городі); сприяти розвитку мовлення.
1.2. Тема: Що таке «Город на підвіконні»
Мета: ознайомити дітей з культурними рослинами, які можна вирощувати на підвіконні; ознайомити з умовами необхідними для вирощування рослин на вікні.
1.3. Тема: Насіння
Мета: виявити зовнішні відмінності насіння один від одного.
1.1. Тема: Що таке город і що на ньому росте
Мета: вчити розрізняти предмети на городі; познайомити з трудовою діяльністю на городі; розширювати словниковий запас дітей; розвивати ігрові навики; продовжувати знайомити з назвами предметів оточуючого середовища (рослини на городі); сприяти розвитку мовлення.
1.2. Тема: Що таке «Город на підвіконні»
Мета: ознайомити дітей з культурними рослинами, які можна вирощувати на підвіконні; ознайомити з умовами необхідними для вирощування рослин на вікні.
1.3. Тема: Насіння
Мета: виявити зовнішні відмінності насіння один від одного.
2. Дослідницька діяльність:
2.1. Тема: Будова рослин
Мета: Закріпити знання дітей про те, що рослини мають стебло, корінь, квітку, лист; ознайомити з тим, що листок – джерело життя рослини; вчити дітей спостережливості; виховувати бережливе ставлення до природи.
2.2. Тема: Зростання і розвиток рослин
Мета: вчити дітей спостерігати за зростанням рослин, помічати зміни у їх розвитку; з'ясувати значущість кожної частини рослини; виховувати дбайливе ставлення до природи.
2.3. Тема: Вода і рослини
Мета: встановити наскільки вода необхідна для росту рослин.
Матеріал: 2 контейнери з землею і пророслими паростками (1 поливають регулярно, 2-й зовсім не поливають)
2.4. Тема: Сонце і рослини
Мета: визначити роль сонця в житті рослин.
Матеріал: 2 контейнери з землею і пророслими паростками (1 стоїть на сонці, 2-й помістити в темне місце)
2.5. Тема: Ґрунт і рослини
Мета: виявити властивості ґрунту: має вагу, чорного кольору, сиплеться.
Матеріал: ґрунт у контейнерах.
2.6. Тема: Догляд і рослини
Мета: визначити наскільки рослини потребують догляду людини.
Матеріал: 2 контейнери з землею і паростками ( 1 діти поливають, підпушують землю, обирають сонячне місце, 2-й не поливають, не підпушують землю, поставили у темне місце)
2.1. Тема: Будова рослин
Мета: Закріпити знання дітей про те, що рослини мають стебло, корінь, квітку, лист; ознайомити з тим, що листок – джерело життя рослини; вчити дітей спостережливості; виховувати бережливе ставлення до природи.
2.2. Тема: Зростання і розвиток рослин
Мета: вчити дітей спостерігати за зростанням рослин, помічати зміни у їх розвитку; з'ясувати значущість кожної частини рослини; виховувати дбайливе ставлення до природи.
2.3. Тема: Вода і рослини
Мета: встановити наскільки вода необхідна для росту рослин.
Матеріал: 2 контейнери з землею і пророслими паростками (1 поливають регулярно, 2-й зовсім не поливають)
2.4. Тема: Сонце і рослини
Мета: визначити роль сонця в житті рослин.
Матеріал: 2 контейнери з землею і пророслими паростками (1 стоїть на сонці, 2-й помістити в темне місце)
2.5. Тема: Ґрунт і рослини
Мета: виявити властивості ґрунту: має вагу, чорного кольору, сиплеться.
Матеріал: ґрунт у контейнерах.
2.6. Тема: Догляд і рослини
Мета: визначити наскільки рослини потребують догляду людини.
Матеріал: 2 контейнери з землею і паростками ( 1 діти поливають, підпушують землю, обирають сонячне місце, 2-й не поливають, не підпушують землю, поставили у темне місце)
3. Практична діяльність:
Мета: дати
поняття про те, що форма і кількість насіння у різних рослин різна;
продовжувати вчити дітей правильно робити висновки про створення придатних умов
для рослини (вода, світло, ґрунт); вчити помічати зміни, які відбуваються при
рості висадженого насіння; викликати інтерес до овочевих культур.
3.1.
Відбір і посів насіння.
3.2.
Створення «Колекції насіння»
3.3.
Полив, догляд і спостереження за
культурними рослинами.
3.4.
Ведення щоденника спостережень.
4. Екологічні заняття:
4.1. Тема: Насіння
Мета: формувати уявлення дітей про різноманітність посівного матеріалу; закріпити вміння розпізнавати насіння овочів за зовнішнім виглядом і правильно їх називати; активізувати мовлення дітей.
4.2. Тема: Перші сходи
Мета: дати уявлення про зростання і розвиток рослини, його послідовності і встановлення зв'язків між зростанням рослини та умовами навколишнього середовища; сприяти накопиченню дітьми досвіду уважного і дбайливого ставлення до зростаючих рослин; формувати інтерес до дослідів і експериментів; поповнити словник дітей новими словами.
4.3. Тема: Світ овочів
Мета: уточнити знання дітей про овочі та їх ознаки; розвивати логічне мислення; вчити правильно вживати узагальнюючі слова; слухати питання та давати відповіді; активізувати в активному словнику назви овочів, їх ознаки; розширити поняття дітей про взаємозв’язок людини з природою; виховувати пізнавальний інтерес до рідної природи; заохочувати до праці в довкіллі.
4.4. Тема: Овочі і фрукти – здорові продукти
Мета: розширити та уточнити уявлення дітей про овочі та фрукти, де вони ростуть; формувати знання про те, як люди їх вживають, яку приносять користь; вчити визначати овочі та фрукти на смак, називати їх колір; розвивати уважність, спостережливість; виховувати допитливість.
4.1. Тема: Насіння
Мета: формувати уявлення дітей про різноманітність посівного матеріалу; закріпити вміння розпізнавати насіння овочів за зовнішнім виглядом і правильно їх називати; активізувати мовлення дітей.
4.2. Тема: Перші сходи
Мета: дати уявлення про зростання і розвиток рослини, його послідовності і встановлення зв'язків між зростанням рослини та умовами навколишнього середовища; сприяти накопиченню дітьми досвіду уважного і дбайливого ставлення до зростаючих рослин; формувати інтерес до дослідів і експериментів; поповнити словник дітей новими словами.
4.3. Тема: Світ овочів
Мета: уточнити знання дітей про овочі та їх ознаки; розвивати логічне мислення; вчити правильно вживати узагальнюючі слова; слухати питання та давати відповіді; активізувати в активному словнику назви овочів, їх ознаки; розширити поняття дітей про взаємозв’язок людини з природою; виховувати пізнавальний інтерес до рідної природи; заохочувати до праці в довкіллі.
4.4. Тема: Овочі і фрукти – здорові продукти
Мета: розширити та уточнити уявлення дітей про овочі та фрукти, де вони ростуть; формувати знання про те, як люди їх вживають, яку приносять користь; вчити визначати овочі та фрукти на смак, називати їх колір; розвивати уважність, спостережливість; виховувати допитливість.
5. Ігрова діяльність:
5.1. Дидактичні ігри: Чарівний мішечок, Відгадай на смак, Впізнай на дотик, Що росте на городі?, Що зайве?, Скажи лагідно, Чия насінина?.
5.2. Настільні ігри: Вершки і корінці, Овочі і фрукти.
5.3. Розгляд ілюстрацій з зображенням різних рослин, які можна вирощувати на підвіконні. Розгляд різного насіння.
5.4. Гра – драматизація по мотивам казки «Ріпка».
5.5. Сюжетно – рольові ігри «Сім’я готує обід», «Продуктовий магазин».
5.1. Дидактичні ігри: Чарівний мішечок, Відгадай на смак, Впізнай на дотик, Що росте на городі?, Що зайве?, Скажи лагідно, Чия насінина?.
5.2. Настільні ігри: Вершки і корінці, Овочі і фрукти.
5.3. Розгляд ілюстрацій з зображенням різних рослин, які можна вирощувати на підвіконні. Розгляд різного насіння.
5.4. Гра – драматизація по мотивам казки «Ріпка».
5.5. Сюжетно – рольові ігри «Сім’я готує обід», «Продуктовий магазин».
6. Художньо – продуктивна діяльність:
6.1. Розфарбовування картинок з теми
Мета: розвивати естетичне сприйняття навколишніх предметів; формувати вміння розрізняти олівці за кольором, називати їх; закріплювати знання назв овочів і фруктів.
6.2. Ліплення «Морквинка»
Мета: вчити дітей впізнавати овочі у натуральному вигляді, називати їх; продовжувати вчити розкочувати із пластиліну палички, з’єднувати пластилінові деталі шляхом притискання; формувати інтерес до роботи з пластиліном; розвивати дрібну моторику пальців рук.
6.3. Малювання «Цибуля»
Мета: розвивати естетичне сприйняття навколишніх предметів; формувати вміння розрізняти колір олівців; малювати різні лінії.
6.4. Аплікація «Тарілка з овочами»
Мета: розширити та уточнити знання дітей про овочі; закріплювати вміння розміщувати вирізані елементи на основі, акуратно наклеювати; виховувати навички колективної співпраці, обговорювати свої дії з іншими дітьми.
6.1. Розфарбовування картинок з теми
Мета: розвивати естетичне сприйняття навколишніх предметів; формувати вміння розрізняти олівці за кольором, називати їх; закріплювати знання назв овочів і фруктів.
6.2. Ліплення «Морквинка»
Мета: вчити дітей впізнавати овочі у натуральному вигляді, називати їх; продовжувати вчити розкочувати із пластиліну палички, з’єднувати пластилінові деталі шляхом притискання; формувати інтерес до роботи з пластиліном; розвивати дрібну моторику пальців рук.
6.3. Малювання «Цибуля»
Мета: розвивати естетичне сприйняття навколишніх предметів; формувати вміння розрізняти колір олівців; малювати різні лінії.
6.4. Аплікація «Тарілка з овочами»
Мета: розширити та уточнити знання дітей про овочі; закріплювати вміння розміщувати вирізані елементи на основі, акуратно наклеювати; виховувати навички колективної співпраці, обговорювати свої дії з іншими дітьми.
7. Розвиток мовлення
Мета:
викликати інтерес до рослин, бажання піклуватися про них; поглибити і розширити
знання про цибулю, часник, помідори, огірки, перець; розширювати словниковий
запас з теми; розвивати зв’язне мовлення.
7.1.
Читання казок «Ріпка», «Вершки і
корінці», «Як овочі головного обирали», «Ходить гарбуз по городу».
7.2.
Розповіді дітей «У нас на городі», «Як
ми робимо салат», «Як ми варимо борщ».
7.3.
Відгадування загадок про овочі і фрукти.
7.4.
Розучування прислів’їв і приказок.
8. Робота з батьками:
8.1. Консультація для батьків «Допомога дитини на городі».
8.2. Консультація для батьків «Здорове харчування».
8.1. Консультація для батьків «Допомога дитини на городі».
8.2. Консультація для батьків «Здорове харчування».
ІІІ етап – заключний
1.
Зробити аналіз проведеної роботи.
2. Оформити щоденник спостережень.
3. Висадка розсади у відкритий ґрунт.
4. Презентація проекту «Город на підвіконні».
2. Оформити щоденник спостережень.
3. Висадка розсади у відкритий ґрунт.
4. Презентація проекту «Город на підвіконні».
Результати проекту:
1.
Діти познайомились із культурними
рослинами.
2. У дітей з’явився інтерес до дослідницької діяльності.
3. За допомого дослідницької роботи діти визначили різноманіття посівного матеріалу.
4. Діти стали розуміти елементарні взаємозв’язки в природі (якщо рослину не поливати вона засохне тощо). В результаті практичної і дослідницької діяльності діти отримали необхідні знання для вирощування рослин.
5. У групі було створено «Город на підвіконні». Спостереження за зростанням рослин були зафіксовані у щоденнику спостережень.
6. У дітей розширилися знання про овочі, зернові культури, квіти, вони називають усі овочі, їх форму та колір.
7. В процесі дослідів провели знайомство з художньою літературою, розглядали ілюстрації, проводили дидактичні ігри, бесіди.
8. Діти були залучені до самостійної діяльності при вирощуванні рослин, вони дуже активно брали участь у посіві насіння, поливі, підпушуванні ґрунту. У них сформувалось позитивне ставлення до своєї праці та праці дорослих.
9. У ході проекту у дітей збагатився словниковий запас за рахунок загадок, приказок, прислів’їв, віршів, казок про овочеві культури.
10. Діти отримали позитивні емоції, радість від нових знань.
11. За час реалізації проекту у дітей сформувалось бережливе ставлення до рослин.
12. Батьки групи прийняли активну участь у реалізації проекту.
2. У дітей з’явився інтерес до дослідницької діяльності.
3. За допомого дослідницької роботи діти визначили різноманіття посівного матеріалу.
4. Діти стали розуміти елементарні взаємозв’язки в природі (якщо рослину не поливати вона засохне тощо). В результаті практичної і дослідницької діяльності діти отримали необхідні знання для вирощування рослин.
5. У групі було створено «Город на підвіконні». Спостереження за зростанням рослин були зафіксовані у щоденнику спостережень.
6. У дітей розширилися знання про овочі, зернові культури, квіти, вони називають усі овочі, їх форму та колір.
7. В процесі дослідів провели знайомство з художньою літературою, розглядали ілюстрації, проводили дидактичні ігри, бесіди.
8. Діти були залучені до самостійної діяльності при вирощуванні рослин, вони дуже активно брали участь у посіві насіння, поливі, підпушуванні ґрунту. У них сформувалось позитивне ставлення до своєї праці та праці дорослих.
9. У ході проекту у дітей збагатився словниковий запас за рахунок загадок, приказок, прислів’їв, віршів, казок про овочеві культури.
10. Діти отримали позитивні емоції, радість від нових знань.
11. За час реалізації проекту у дітей сформувалось бережливе ставлення до рослин.
12. Батьки групи прийняли активну участь у реалізації проекту.
Література
1.
Бєлєнька Г.В., Богініч О.Л.,
Богданець-Білоскаленко Н.І. [та ін.] Дитина: освітня програма для дітей від 2
до 7 років. – К.: Київ. Ун-т ім. Б. Грінченка, 2016. – 304 с.
2. Волосникова Т.В. Основи екологічного виховання дошкільнят//Дошкільна педагогіка. – 2005. - №6. – с. 16-20.
3. Каспарова Ю. Енциклопедія дошкільника: природа. – Х.: Видавництво «Ранок», 2017. – 32 с.
4. Трембак К.С., Шевцова О. А. Екологічне виховання в ДНЗ. – Х.: Вид. група «Основа», 2016 – 223 с.
5. Яришева Н.Ф. Методика ознайомлення дітей з природою. – К.: Вища школа, 1993. – 255 с.
2. Волосникова Т.В. Основи екологічного виховання дошкільнят//Дошкільна педагогіка. – 2005. - №6. – с. 16-20.
3. Каспарова Ю. Енциклопедія дошкільника: природа. – Х.: Видавництво «Ранок», 2017. – 32 с.
4. Трембак К.С., Шевцова О. А. Екологічне виховання в ДНЗ. – Х.: Вид. група «Основа», 2016 – 223 с.
5. Яришева Н.Ф. Методика ознайомлення дітей з природою. – К.: Вища школа, 1993. – 255 с.
Немає коментарів:
Дописати коментар